Reisverslag Dag 22 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Reizigers - WaarBenJij.nu Reisverslag Dag 22 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Reizigers - WaarBenJij.nu

Reisverslag Dag 22

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Reizigers

04 April 2009 | Verenigde Staten, New York

Dag 22 3 April
Om 5 uur gaat de wekker al weer om nog even snel te douchen en daarna naar de lobby te gaan om te wachten op onze rit naar het vliegveld. Op het vliegveld aangekomen even snel ingecheckt en een striptease gehouden bij de douane. Hier zijn de regels nog wat strenger als in Nederland, vervolgens een ontbijtje genomen bij de gate waar we gelijk onze dag verslag op internet konden zetten. Om 8:06 konden we boarden en we hoorden in het vliegtuig dag de vlucht een half uur korter zou gaan duren. Alleen het liep even ander net voordat we gingen opstijgen kregen we de mededeling dat het erg slecht weer is in New York en dat we hierdoor 30 min moesten wachten voordat we konden vertrekken. Dus mooi de tijd om weer verder gaan met het verslag van vandaag, en nu wachten totdat we gaan opstijgen…. En na een half uur mochten we vertrekken van Denver Airport naar New York la Gaurdia maar onderweg kwam weer het nieuws dat het nog steeds noodweer is boven het vliegveld. Ze vlogen dus heel erg rustig aan en we hebben nog 3 kwartier rond New York gevlogen om te wachten totdat het weer wat rustiger werd en we konden landen. Er was zelfs nog sprake van om uit te wijken naar een ander vliegveld maar gelukkig konden we de zeer onrustige landing inzetten we waren weer terug in de achtbanen van Six Flags. Om 3 uur stonden we op de grond de vlucht was niet zo lang want er zit nog 2 uur tijdsverschil in. Daarna ging het wel snel de koffers hadden we gelijk en we konden zo naar buiten lopen daar hebben we een taxi geregeld en een uurtje later zaten we in ons hotel. Met een aparte uitstraling en met een iets wat kleine kamer die wat donker is maar ja we kunnen erin slapen. Omgekleed en naar de metro gelopen die voor de deur ligt dat is wel ideaal daar hebben we een dagkaart gekocht zodat we onbeperkt kunnen reizen door heel ny. Gelijk maar richting Times Square’s wat een drukte daar niet normaal wel heel gaaf om te zien toch de plek wat je zo vaak op tv ziet met alle grote verlichte schermen. Na hier een tijdje te hebben rond gekeken verder naar de volgende plek, Top of the Rocks een hoge toren waar je uitzicht heb over de stad. Toch maar laten zitten verschrikkelijk duur om even een kijkje te nemen over de stad op naar het volgende ground zero. Na een stuk met de metro kwamen we aan op de plek waar de 2 torens hebben gestaan wel een heel vreemd gevoel. Ze zijn er al weer volop bezig een nieuw wtc te bouwen en posters hangen er al hoe het eruit gaat zien. We lopen een rondje om de plek en komen langs de brandweer kazerne waar op de zijkant van het gebouw alle namen van de overleden brandweermannen staan met allerlei foto’s erbij en bloemen en dat 8 jaar later. Via een gebouw ernaast wat nog open was hadden we nog een beter uitzicht op de plek en laat op de avond vetrekken we terug naar het hotel. Hier willen we morgen nog terug komen om in het visitors center te kijken en te horen hoe het gebeurd is. Terug bij het hotel wat gedronken in de hotelbar en daarna richting kamer om te gaan slapen.

• 04 April 2009 - 16:37

Simon:

Nog steeds indrukwekkend ground zero reden er ook nog brandweer auto's rond
    Toen ik er was wel ,en dat maakte het een stuk indrukwekkender

• 04 April 2009 - 18:27

Jacquelien:

Lijkt mij wel indrukwekkend als je daar rondloopt. geniet nog van new york en een goede reis terug.

p.s.het is fijn dat jullie weer thuiskomen

• 04 April 2009 - 18:42

"de Groentjes":

Jeetje Tim en vrienden wat is de tijd snel gegaan jullie komen al zowat weer terug!Geniet nog van de laatste indrukken en alvast een hele goede reis terug toegewenst!Hopelijk is het hier op Schiphol dan rustiger weertje om te landen,als onze piet paulusma te vertrouwen is gaat dat volgens hem dan wel lukken!Veel succes en tot hoors en of ziens maar weer!Groetjes Theo&Thea,Susan&MIlan,Rob en Nick.