Reisverslag Dag 23 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Reizigers - WaarBenJij.nu Reisverslag Dag 23 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Reizigers - WaarBenJij.nu

Reisverslag Dag 23

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Reizigers

05 April 2009 | Verenigde Staten, New York

Dag 23 4 April
Vandaag een drukke dag New York maar eerst een ontbijtje om de hoek van het hotel. Snel de metro in richting WTC om met openingstijd voor de deur te staan, interessant dat was het zeker en wat een stilte daar binnen bij alle films en foto’s. Ook stonden er allerlei spullen wat van de boven gelegen etages is gekomen en een hoop kledingstukken van brandweerlieden en andere reddingswerkers die zijn omgekomen op 11 september. Een hoop indruk maakte ook de film van de reddingswerkers en vrijwilligers die emmer voor emmer de plek afgraven om overleefden e vinden. Een ruimte verder hingen een hele hoop steunbetuigingen en reacties van overlevenden en mensen die familie en vrienden zijn verloren. Vervolgens op naar Madison Sqaure Garden het grootse basketball stadion in New York waar we kaartjes voor een wedstrijd hebben van de NY Knights. Wat een sfeer het is 1 grote show om de wedstrijd heen je hoeft je geen moment te vervelen en ook de wedstrijd is een hele happening, heel gaaf om dit een keer mee te maken. Wat verder in de middag op de rondtoer bus gestapt om nog zo veel mogelijk te zien van de stad en zo kwamen we langs alle bekenden gebouwen en straten. Daarna even snel wat gegeten en door naar de night tour waarbij we een Nederlandse gids hadden die heel veel wist te vertellen over de geschiedenis van de stad. Na een bustoer van 2 uur met een mooi uitzicht over de stad en een hoop nieuwe verhalen verlaten we de bus en staan we weer op Times Sqaure. Daarna nog op advies van de gids met de metro richting de clubs gegaan en daar nog wat gegeten en gedronken, we dachten een biertje maar het bleek toch net wat anders… Nog een biertje gedronken in het hotel en rond 1 uur de luiken dicht gedaan voor een korte nacht.

• 05 April 2009 - 08:28

Tineke:

gezellig om s'morgens vroeg jullie verhalen te lezen.wij rob en ik vieren vandaag onze verjaardag voor de fam.
    het is mooi weer de zon schijnt af en toe.
    morgen kom ik jullie samen met marleen ophalen. een goeie reis verder en tot morgen 7.05 op schiphol

• 05 April 2009 - 08:33

Simon:

Jullie moeten ook nog naar de petanque wedstrijden kijken in de usa
    Dat is een grote show en dan verveel je je ook nooit
    zien jullie morgenavond thuis

• 05 April 2009 - 11:41

Mariek:

Een goede terugreis, en tot morgen :)