Reisverslag Dag 5 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Reizigers - WaarBenJij.nu Reisverslag Dag 5 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Reizigers - WaarBenJij.nu

Reisverslag Dag 5

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Reizigers

17 Maart 2009 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 5 17 Maart
Het zonnetje schijnt al lekker vroeg de camper in.. Na het ontbijt en het stadion te hebben bekeken aan de overkant van de campground vertrekken we per shuttlebus naar downtown San Francisco. Gelukkig dat we deze trip niet zelf hoefde te rijden wat een drukte in de stad, iedereen schiet langs en door elkaar heen.
We werden gedropt in Chinatown en daar begon onze wandeltocht over de heuvels van SF langs de cablecars en de Chinese winkeltjes. Met een kaartje erbij is de weg hier goed te vinden (Niet van die rare Nederlandse kronkelwegen). Op naar Fishermans Warf waar alle rondvaarten vertekken en een hoop te zien is onder andere het uitzicht op de Golden Gate en Alcatraz. De planning was voor vandaag om eerst Alcatraz te gaan bezoeken dit werd alleen een dagje uitgestelt ‘Sold Out’. Op naar Pier 41 langs alle visrestaurantjes en winkeltjes zo naar de plek waar de bekende zeeleeuwen liggen, toch wel apart zo in een stad terwijl ze zo kunnen vertrekken de bay in. De temperatuur was ondertussen lekker opgelopen en het was goed knetteren in de zon en dat ging zeker hard op de boot onder de Golden Gate door. En ook nu weer lag de brug voor het grootste gedeelte in de mist een heel gaaf gezicht. Dit schijnt te komen doordat warm water van de bay en het koude zeewater bij elkaar komen in ieder geval levert het mooie foto’s op. Op de terug tocht langs Alcatraz maar daar zien we morgen meer van en een mooi foto momentje van de stad. Daarna een zware wandeling berg op naar de Coit Tower waar je echt een mooi uitzicht heb over de stad en zo heel goed de huizenblokken en de heuvels kan zien.
S’avond een Irish Pub ingedoken en toevallig was het vandaag Sint Patricks day 1 of andere feestdag voor Ieren maar wat de Amerikanen ook vieren dus genoeg gezelligheid in de stad. Daar kwamen we aan de praat met een Amerikaans stel die heel veel wisten te vertellen over California en zo nog een paar goede tips hadden voor de rest van onze reis. Hun kwamen in de pub om wat te gaan eten en we konden zo aanschuiven met erna nog een toetje wat ze speciaal een paar straten verder op hadden gehaald.(nog nooit mee gemaakt,maar wel heel lekker) . De rest van de avond hebben we gevuld met wat kroegjes in een ander deel van de stad, een mooie dag SF.