Reisverslag Dag 6 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Reizigers - WaarBenJij.nu Reisverslag Dag 6 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Reizigers - WaarBenJij.nu

Reisverslag Dag 6

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Reizigers

18 Maart 2009 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 6 18 Maart
Vandaag dus wel de dag van Alcatraz, met de boot naar het eiland wat is gebouwd voor het Amerikaanse leger of SF te beschermen en de jaren erna is gebruik als gevangenis. Na een film gezien te hebben over de bouw van het eiland zijn we door gelopen naar de audio tour in Dutch dus zo konden we het verhaal goed volgen. Hiermee werd je rondgeleid op eigen tempo door de Cellen blokken en werd het hele verhaal vertelt van de verschillende ontsnappingen en het leven in de gevangenis. Een heel boeiend verhaal wat ook nog is erg leuk gebracht werd door de stemmen van de bekende gevangen die daar gezeten hebben. Een heel mooi eiland en zeker een aanrader.
Terug in de stad even lekker wat gegeten aan de pier (Fish Off Corse)hierna wilden we met de fietsen de Golden Gate brug op en dan door naar het park hiervan maar dat liep even anders. Ber zijn creditcard werkten al niet bij het pinautomaat en nu dus ook niet bij de fietsenverhuur dus we waren toeristen zonder geld. Dus dan maar wandelend naar de brug langs de havens en het laatste stukje met de bus naar de voet. Zie de foto’s van de brug, de terugweg toch maar met de bus en zo waren de 2 dagen SF al weer voorbij. Een mooie en gezellige stad waar een hoop te zien is.
Ps.
- Voor de bezorgde ouders:) Ber zijn credit card was geblokkeerd,ivm dat de bank het wel erg raar vond dat er zoveel getankt werd in 48 uur.
- Simon de auto trekt nog steeds iets naar rechts maar is niet zo erg hinderlijk meer.
- Jullie foto wens is geregeld alle foto’s staan op Hyves (Zie Links bovenin)

• 20 Maart 2009 - 16:01

Jacquelien:

Hoi, gelukkig dat het opgelost is met die credit card.En bedankt dat we de foto s terug kunnen zien.Rij voorzichtig en veel plezier ,groetjes uit Maasdijk