Reisverslag Dag 8 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Reizigers - WaarBenJij.nu Reisverslag Dag 8 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Reizigers - WaarBenJij.nu

Reisverslag Dag 8

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Reizigers

21 Maart 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag 8 20 Maart

Zo dag 8 al weer wat gaan de dagen hier hard voorbij.. Vandaag staat Universal Studio’s Los Angeles op de planning dus rond een uurtje of 9 vertrokken we van de camping met de RV richting de stad. Je heb bij deze parken genoeg ruimte om te parkeren ook voor wagens van 9.5 meter en het was vanaf de camping maar een half uurtje rijden naar Universal City. Bij de ingang werd even de tas doorzocht op wapens en diverse kalibers bommen en granaten en na een half uurtje stonden we binnen met een combo pas ook voor Sealife. Keuze zat uit verschillende shows onder andere met dieren die in de films meespelen en spectaculaire watershows met jetski’s en een hoop vuurwerk. Een aantal attracties waar je iets nat van word maar wel een heel mooi decor van Jurassic park zag. Op het laatste moment snel naar de Tv tour gerend wat uiteindelijk nog het gaafste was van alles. Hiermee gingen we met een treintje over het gehele terrein van studio’s en waren de sets te zien van een heleboel bekende films. Zo zagen we hoe ze auto’s laten crashen in diverse actie films en lieten ze zelf zien hoe ze een overstroming van een dorp nabootsen. Heel mooi om te zien en het gebeurd vlak om je heen, het gaafste was nog dat we een gebouw in reden waar in veel films aardbevingen worden nagebootst. We stonden nu in een metro station de grond begon te trillen het plafon scheurde open en een vrachtwagen kwam naar binnen glijden. Het water stroomde met een grote golf via de trappen naar beneden en de metro crashte vlak naast ons dit was een dagje wel waard. Met weer wat natte voeten van de overstromingen die soms wel erg het karretje inkwamen zijn we nog een rondje gelopen in de winkelstraten van Universal. Terug bij de camper een nieuwe campground opgezocht vlak bij die van gister en weer dichtbij Six Flags voor morgen. De camping van afgelopen nacht was afgekeurd op de douches dan is zo’n camper wel heel makkelijk inpakken en wegwezen. Lekker even gezond gekookt en de buurt verkent, weer een hoop gezien vandaag van de Usa.

Bekijk onze foto's op www.usa-2009.hyves.nl

• 21 Maart 2009 - 09:05

Simon:

Heren en dame
    Zijn jullie in universal studio ook in de atractie back to the future geweest ,die vond ik het gaafst en werd er niet ziek in.
    Dus dan kan sanne het ook wel aan
    Verder gaaf he sea world
    Net van het strand af met de honden en bes
    Het is hier 21 graden lekker weer
    Geniet van de vakantie simon

• 21 Maart 2009 - 09:05

Nel Besseling:

Ik heb jullie verslagen gelezen. Leuk om zo in gedachten met jullie mee te reizen. Het reizen met een camper, de verhalen en foto's van San Francisco waren heel herkenbaar en riep bij mij ook weer herinneringen op. Ook LA ging weer herleven. Geniet nog van de laatste dagen. Groetjes Nel

• 21 Maart 2009 - 10:21

Theo&Thea&Kids.:

Hoi genieters,wat maken jullie mooie leuke en spannende dingen mee!Deze dag die je nu beschrijft Tim dat zou vast iets gaafs zijn voor Rob en Nick!Die zijn ook wild van zulke dingen!Nou Tim&Friends ik zou zeggen vul je tank(ie)nog een keer en ga nog lekker verder op pad en blijf vooral genieten!Veilige kilometers gewenst van ons van de Kreekrug uit De Lier.

• 21 Maart 2009 - 16:40

Oma:

Hoi Tim, ik zit bij Loes je verslag te lezen en de foto's te kijken, en zo te zien hebben jullie het heel erg naar je zin. Ik wens jullie nog heel veel plezier Sanne en Bernard de groeten. Groeten van Oma